Tijn Smolenaars speelt al vijf jaar bij PSV!

9 november 2017 16:45

Jordy Drieman

Tijn Smolenaars is een van de weinige spelers die de kans krijgt om bij een profclub te gaan spelen en is momenteel ook de enige jeugdspeler van sv Budel die bij een profclub speelt. Dit seizoen speelt Tijn in PSV O13 en ze komen met hun team uit in de hoogste divisie die we in Nederland hebben. Ondanks dat Tijn veel moet reizen met zijn PSV-team, is hij nog geregeld op het sportpark te vinden om zijn broer Luuk in actie te zien. Tijn speelt dit jaar alweer voor het vijfde jaar in de jeugdopleiding van PSV, dus het is de hoogste tijd voor een kort interview met Tijn.

De 12-jarige Tijn zit sinds dit jaar niet meer op de Boogurt in Budel, maar op het Sint Joris College in Eindhoven. Tijn heeft het hartstikke druk, al houdt zijn school wel rekening met het drukke traininggschema van PSV. PSV O13 traint op maandag en woensdag zowel in de ochtend als in de middag en op donderdag wordt nog eenmaal getraind. De wedstrijden worden, zoals gewoonlijk, afgewerkt op zaterdag.

> Een stijlvolle redding van Tijn in de wedstrijd tegen Quick. (Foto: PSVMedia)

In welk team speel je bij PSV en wie zijn je trainers?
Ik speel bij PSV O13. Mijn trainers zijn Tim Wolf, Vincent Hellmann en Wilfred Bouma. Als keeper krijg ik nog keeperstraining van Stefan Toonen en Abe Knoop. Ton Ketelaars en Rick Lenders zijn onze leiders.

Hoe bevalt het bij PSV?
Ik heb het heel goed naar mijn zin. We hebben een leuk team, we hebben fijne trainers en ik beleef veel mooie ervaringen.

Wat is tot nu toe je mooiste moment bij PSV in al die jaren?
Dat zijn eigenlijk drie momenten. Allereerst dat ik bij PSV mocht gaan spelen, daarnaast dat ik ben uitgeroepen tot keeper van het toernooi bij vier verschillende toernooien en dat we met ons team een toernooi in Italië wisten te winnen.

Wie is je beste teamgenoot en waarom?
Tim van den Heuvel. We spelen al vanaf het begin samen bij PSV en hij is een goede vriend van me. We reizen altijd samen. Tim woont namelijk in Weert. We kenden elkaar al voor we bij PSV gingen spelen, want ik speelde bij sv Budel en hij bij FC Oda.

> Teamfoto van PSV O13. (Foto: PSVMedia)